Wednesday, December 31, 2014

Helicopter PDRM terhempas di Tanah Merah, KPN sahkan! (Gambar dari tempat kejadian)


Sebuah helikopter milik Polis Diraja Malaysia (PDRM) terhempas, ketika menyertai misi menghantar bantuan kepada mangsa banjir di Kelantan.

Aktivis Banjir luahkan kekecewaan terhadap 'Orang Kuat' parti politik yang datang tunjuk kuasa..


Jika semalam aku telah siarkan catatan seorang Pegawai Perubatan, ini pula adalah catatan dari seorang Motivator yang sedang bertungkus lumus membantu mangsa-mangsa banjir bersama sekumpulan sukarelawan.

Kemusnahan di Kuala Krai seperti di Aceh selepas tsunami


Seorang sukarelawan menceritakan keadaan banjir di Kelantan terutama Kuala Krai sama seperti keadaan selepas tsunami di Aceh pada 2004. "Keadaan di Kuala Krai memang teruk.

Hanya tiga mayat, bukan 40 seperti laporan awal, kata Ketua BASARNAS


Ketua Badan SAR Nasional (BASARNAS) berkata hanya tiga mayat berjaya dikeluarkan setakat ini, bukannya 40 mayat seperti laporan awal.

Tuesday, December 30, 2014

Pesawat AirAsia Terlajak Landasan lah pulak di Filipina..


Pesawat Airbus A320 Z2272 milik AirAsia Zest dilaporkan terbabas ketika mendarat di Lapangan Terbang Antarabangsa Kalibo, Filipina kira-kira jam 5.41 petang tadi.

Helicopter lebih utamakan VVIP dari mangsa banjir yang nazak dakwa Pegawai Perubatan..


Cerita ini datangnya dari Facebook seorang Pegawai Perubatan yang bertugas di sebuah Klinik Kesihatan di Kota Baharu yang turut terlibat membantu menyelamatkan nyawa mangsa banjir di Kelantan.

Sejak bila Isteri PM boleh guna Jet Rasmi tanpa kehadiran PM? soal Blogger UMNO


Hebat betul Najib.. pergi makan angin sambil bermain Golf dengan Obama di Hawaii gunakan jet lain.. balik pula menggunakan jet lain kedua-duanya milik Kerajaan yang kos operasinya ditanggung oleh rakyat..

Bantuan Banjir: Mahasiswa nafi disekat, JPAM pula nafi menyekat..


Semalam, beberapa status dalam sosial media tersebar meluas mengatakan kumpulan mahasiswa tersebut disekat Putera Umno dan Barisan Nasional (BN) daripada memberi bantuan.

Berita 40 mayat bergelimpangan di Hospital Kuala Kerai kerana banjir adalah tidak benar kata Pengarah Hospital


Media sosial terus dijadikan platform untuk pengguna menyebarkan khabar berita palsu terutamanya tentang kesan banjir yang melanda beberapa negeri di Malaysia kini.

Monday, December 29, 2014

Pesawat AirAsia QZ8501 mungkin di ‘dasar laut’, kata ketua misi pencarian Indonesia


Pesawat AirAsia penerbangan QZ8501 yang hilang dengan 162 penumpang dan anak kapal dalam perjalanan dari Surabaya ke Singapura berkemungkinan berada di dasar laut, kata ketua Agensi Mencari dan Menyelamat Indonesia, hari ini.

Mangsa banjir kini mencecah 225,731 orang


Banjir di Kelantan masih belum berkurangan apabila mangsa banjir di negeri paling terjejas teruk akibat bencana itu meningkat kepada 151,072 orang berbanding 134,139 malam tadi, kata Pengarah Jabatan Kebajikan Masyarakat Kelantan Nik Omar Nik Abdul Rahman.

Kenyataan Media dari Timbalan Perdana Menteri: Isu penangguhan tarikh mula sesi persekolahan..


Kementerian Pendidikan memaklumkan penangguhan permulaan sesi persekolahan di seluruh negara bagi tahun 2015 selama seminggu.

Bila Menteri-menteri yang dilantik tak ada rasa bertanggungjawab.. Inilah jadinya..


Biasanya kalau seseorang itu komited atau punya rasa bertanggungjawab terhadap tugas yang diamanahkan kepadanya, tak perlu diarah atau dikerah mereka akan melakukan tugas mereka dengan sendirinya..

Sunday, December 28, 2014

Macam inilah baru pemimpin. Bukannya turun Kelantan sekejap lepas rakyat dah merana, umum peruntukan RM500 juta..


Kalaulah semua pemimpin negara punya sifat seperti Baginda Sultan Kelantan ini.. hanya Alhamdulillah yang mampu aku ucapkan..

Mangsa banjir cecah 203,023 petang ini


Mangsa banjir di seluruh negara mencecah angka 203,023 pada jam 5 petang ini - meningkatkan kira-kira 34037 orang pagi tadi.

Timb. MB Kelantan dibidas pengguna media sosial kerana anggap banjir tidak seburuk 1967


Ada jugak dari kalangan pemimpin dari Pakatan Rakyat yang suka mengeluarkan kenyataan kurang cerdik rupanya..

Sukarelawan diusir dari Pusat Pemindahan kerana berbeza fahaman politik?


Penyebaran dua helaian surat yang merujuk bagaimana pasukan sukarelawan yang membantu menyediakan makanan buat 2,500 mangsa banjir di sekolah menengah Sultan Ismail, KB di arah keluar dari kawasan pemindahan banjir kini viral di laman sosial.

Pesawat AirAsia QZ8501 dari Surabaya ke Singapura dilapor hilang


Sebuah pesawat penerbangan AirAsia dari Surabaya ke Singapura hilang komunikasi dengan menara kawalan pada Ahad.

Darurat tidak diistihar bagi membolehkan penduduk terjejas buat tuntutan Insurans kata Najib?.. baca apa kata ejen Insuran ni..


Sebenarnya Najib ini tahu atau tidak apa yang dia cakapkan mengenai bencana alam dan tuntutan Insuran ni.. nampak macam main bedal saja nih!

Saturday, December 27, 2014

Macai Kantoi.. dan Firefly tawar untuk terbangkan bantuan RM1.5 Juta Pulau Pinang ke Kelantan..


Imej yang memaparkan wajah Lim Kit Siang dengan tajuk 'DAP akan bantu Kelantan jika setuju batalkan hudud' di atas adalah apa yang telah disebarkan dalam beberapa Blog Macai..

Lain macam saja kenyataan media dari SKMM ni.. ada apa-apa ke?


Lain macam saja aku nampak kenyataan media yang dikeluarkan oleh Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia ni.. nak cuba cover apa agaknya?

Friday, December 26, 2014

Mangsa banjir di Kuala Krai, bergelap dan berlapar lebih 40 jam


Ketika pelbagai pihak sibuk menghulurkan sumbangan membantu mangsa banjir di Kelantan, kira-kira 100 mangsa yang menjadikan sebuah sekolah di Kuala Krai sebagai pusat perlindungan sementara, terpaksa berlapar dan bergelap tanpa sebarang bantuan sejak lebih 40 jam lepas.

Jumlah mangsa banjir cecah 119,000


Jumlah mangsa banjir di tujuh negeri kini mencecah 119,087 orang dengan Kelantan mencatat jumlah tertinggi iaitu 45,467 orang setakat petang ini.

Najib pulang setelah dibelasah rakyat dalam media sosial..


Akhirnya Najib terpaksa membatalkan cutinya.. itupun setelah seluruh rakyat Malaysia tahu yang dia sedang bergembira bermain golf ketika 100,000 rakyat Malaysia sengsara dan menjadikannya 'belasahan' dalam berbagai media sosial..

Setelah teruk dikutuk isu Golf, Najib sebar gambar muka sedihnya sedang call Muhyiddin..


Meskipun Najib melalui Facebook dan Twiiternya mengatakan sudah mengarahkan Muhyiddin Yassin menguruskan segala hal mengenai banjir dan Timbalan Perdana Menteri juga menyatakan beliau akan mengambil alih segala urusan mengenai banjir ini dengan sebaik mungkin, semua ini bagaikan masih tidak memadai.

Mangsa Banjir Terpaksa Masak Air Lumpur Untuk Minum


Kira-kira 500 mangsa banjir yang terperangkap di SMK Manek Urai sejak kelmarin kini dalam keadaan terkawal selepas empat anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) tiba di sana, 10 malam tadi.

SHAME ON YOU, MALAYSIA. SHAME ON YOU!! Luah petugas yang terperangkap di Hospital Kuala Krai.


Keadaan di Kuala Krai , 73km dari Kota Baharu , semalam bertambah baik , dan makanan dan perubatan bekalan telah dihantar kepada 28 lokasi yang telah terputus hubungan darat akibat banjir .

Thursday, December 25, 2014

Jumlah mangsa banjir hampiri 100,000 orang .. Darurat Bencana belum diistihar sebab ni ke?


Sehingga kehari ini 25 Disember 2014 jam 7.00 malam menurut laporan dari Astro Awani jumlah mangsa banjir yang telah dipindahkan kini mencecah 100,000 orang sekaligus mencatat sejarah sebagai mangsa teramai dipindahkan dalam bencana banjir negara kita.

Biarlah Najib main Golf tu.. saya kan ada.. - Muhyiddin


Rakyat diminta memberi peluang kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berehat dan bercuti di luar negara walaupun negara ketika ini menghadapi bencana banjir di pantai timur, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Ketika lebih 90,000 rakyat sengsara, Najib bergembira bermain golf dengan Obama?


Ketika lebih 90,000 rakyat Malaysia sedang menderita menanggung sengsara kerana menjadi mangsa banjir yang terburuk yang melanda negara..

Wednesday, December 24, 2014

Dah banjir ni.. Bas Amphicoach yang harga RM6Juta tu mana?.. guna teknologi 'Stealth' ke?


Antara propaganda yang disebarkan oleh berbagai media dari US mengenai pesawat F22 atau dikenali juga dengan nama Raptor ini ialah ianya menggunakan teknologi 'Stealth'.

TV Al Hijrah Nafi Umum Kelantan Darurat


Stesen TV AlHijrah menafikan telah mengeluarkan kenyataan rasmi ‘Negeri Kelantan diisytihar darurat akibat banjir besar’ seperti yang tersebar di laman sosial.

Penduduk terperangkap, panik, bantuan diperlukan segera!!.. err.. Shahidan mana? Shahidan?


Ahli Parlimen Ketereh, Tan Sri Annuar Musa merayu Menteri Kabinet segera turun ke Kelantan untuk membantu penduduk yang terperangkap dengan banjir paling buruk di negeri itu.

Banjir di Terengganu: Wakil Rakyat Pakatan salahkan Kerajaan Negeri?


Persoalannya disini ialah wajarkah kita menuding jari mempersalahkan pihak lain kerana banjir yang setiap tahun melanda ini menjadi yang dikatakan terburuk dalam masa 30 tahun ini?

Banjir semakin serius, hampir 60,000 mangsa dipindah


Keadaan banjir bertambah serius menyebabkan 58,705 penduduk di Pahang, Kelantan, Terengganu, Perak, Perlis dan Sabah terpaksa berpindah.

Susur keluar Jambatan kedua runtuh: Dua syarikat kontraktor didenda RM85,000


Dua wakil syarikat kontraktor didenda RM85,000 oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini selepas mengaku bersalah atas pertuduhan gagal memastikan keselamatan di kawasan projek.

MH370 Ditembak Jatuh Tentera AS - Dakwa Bekas CEO Syarikat Penerbangan


SEORANG bekas pengarah syarikat penerbangan Perancis mendakwa tentera Amerika Syarikat (AS) dipercayai menembak jatuh pesawat Malaysia Airlines MH370 dan menyembunyikan perkara itu.

Tuesday, December 23, 2014

Pesanan dari SKMM buat pengguna telefon pintar..


Pengguna telefon bimbit dinasihatkan supaya berwaspada jika menerima khidmat pesanan ringkas (SMS) yang mengandungi pautan URL perisian PhotoViewer.apk.

Najib dirayu untuk selamatkan Katarina..


Aku tolong menyampaikan saja rayuan dari Rozaliana Rosli ni.. beliau menulis surat rayuan meminta agar Najib membantu hingga membolehkan Katarina di hantar pulag ke Sarawak. 

Jururawat tengking pesakit di Hospital Sultanah Bahiyah akan disiasat


Susulan laporan yang disiarkan berhubung kekecewaan seorang lelaki terhadap sikap tidak mesra petugas jururawat di Hospital Sultanah Bahiyah, Alor Setar, yang tidak ambil peduli tentang temujanji rawatan ibunya pada 18 Disember lalu, kini dalam perhatian pihak pengurusan hospital.

Kecoh mural Chin Peng dilukis di bangunan di Ipoh..


Kalau dilukis dimana-mana bangunan di Pulau Pinang mural lelaki yang menyerupai Chin Peng ni riuh rendahlah 1Malaysia..

PT3 adalah peperiksaan yang paling bercelaru, kelam kabut dan kucar kacir kata Ibu Bapa Pelajar..


Menteri Pelajaran mana?.. kenapa tak dengar sebarang komen pun dari dia tentang rungutan tentang PT3 dari Ibu bapa Pelajar ni?.. Dah pekak ke?

"Cari siapa pelingkup MAS" desak Bekas Pengarah Urusan MAS


SEBAGAI individu yang dipertanggungjawabkan oleh bekas Perdana Menteri, Tun Abdul Razak Hussein untuk membuka syarikat penerbangan negara bernama Malaysia Airlines (MAS), tiada apa yang lebih mengecewakan Tan Sri Abdul Aziz Abdul Rahman apabila melihat syarikat yang dahulunya gah terbang di udara kini hampir menyembah bumi.

1MDB: Najib dilaporkan menemui Tun Mahathir


Datuk Seri Najib Razak mengadakan pertemuan dengan Tun Dr Mahathir Mohamad untuk berbincang berhubung kritikan bekas perdana menteri itu mengenai pelabur strategik negara 1Malaysia Development Bhd (1MD), kata sumber.


Monday, December 22, 2014

Naib Ketua UMNO dakwa difitnah Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang..


Baru aku tahu yang Ketua Pemuda UMNO ni pun kaki bodek rupanya.. kalau tidak aku tak tahu tapi nasib baik Naib Ketua UMNO Batu Kawan yang dedahkan..

Hasil PT3 hancur!! Kementerian Pelajaran diminta berhenti perbodohkan ibu bapa pelajar..


“Pelajar tingkatan tiga tahun ini dijadikan bahan ujikaji untuk peperiksaan (Pentaksiran Tingkatan 3) PT3 dan mereka jadi mangsa kepada keputusan peperiksaan yang boleh disifatkan sebagai hancur!”

Najib kata tiada GST untuk Teksi tapi.. Kastam kata 'Pemandu wajib bayar GST'


Mula-mula kita baca dulu apa yang diucapkan oleh Menteri Kewangan Malaysia dalam pembentangan Bajet 2014 mengenai Teksi dan GST ini..

Hamley's mohon maaf, dakwa arahan tanggal tudung datang dari pekerjanya yang memandai-mandai..


Susulan bantahan daripada pelakon terkenal Datuk Rosyam Nor, kedai permainan terkemuka, Hamley's menafikan syarikat itu mempunyai sebarang polisi yang menetapkan pekerja wanita tidak dibenarkan memakai tudung atau hijab.

Anwar akan selamatkan Najib dari serangan Mahathir?


Dalam politik segalanya mungkin.. hari ini mungkin seorang teman seperjuangan yang rapat tapi esok lusa belum tentu masih sebagai teman yang rapat.

Sunday, December 21, 2014

UMNO jadikan Melayu ‘pengemis’, kata pemimpin Pakatan


Pemimpin Pakatan Rakyat (PR) menafikan orang Melayu di negara ini terpaksa mengemis demi kuasa politik, sebaliknya menegaskan kenyataan yang dikeluarkan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad itu memalukan kepimpinan negara.

Followers

Archive

Related Posts with Thumbnails